týmová práceKaždý žák, student má svůj tým odborných pracovníků. Tým tvoří třídní učitel, vychovatel, fyzioterapeut, ergoterapeut, podle potřeby další odborníci a patří k němu i rodiče, student. Úkolem týmu je: - rozumět situaci žáka a jeho rodiny, znát specifické potřeby žáka, vědět proč do Jedle nastoupil
- navrhnout vhodné rehabilitační a vzdělávací postupy, cvičení, terapie,
- rozhodnout o tom, co je naléhavé a důležité, na co se zaměřit nejdříve, na co posléze
- pomáhat zajišťovat speciální kompenzační pomůcky
Každý tým má svého koordinátora. Tím je buď:
- třídní učitel (u žáků, kteří dochází denně), za jeho práci je zodpovědný ředitel škol.
- nebo vychovatel (u žáků, kteří zde bydlí celý týden), za jejich práci je odpovědný vedoucí Domova dětí, respektive Domova mládeže.
- občas ergoterapeut, za její práci je zodpovědná vedoucí lékařka
Tým se 3-4x ročně schází ke společným poradám. Svolává koordinátor týmu. Dle potřeby se schůzek týmu zúčastňují i další odborníci JÚŠ ( sociální pracovník, psycholog, speciální pedagog, lingvista aj.) Koordinátor má u sebe Modré desky se všemi důležitými informacemi, které by měli znát všichni členové týmu i další odborníci. Přehled o složení týmů mají i sociální pracovnice. Je k dispozici ve vnitřních dokumentech JÚŠ. Některé u nás často používané termíny: - Týmové schůzky – porada několika lidí, které jsou vašemu dítěti nejblíže, několikrát za rok, svolává je koordinátor týmu
- Komplexní hodnocení – jednou za delší období (za rok i déle) společné setkání všech zúčastněných odborníků a samozřejmě vás o celkovém směřování rehabilitačního programu, o dalších plánech. Svolává a vede je vedoucí lékařka
- Modré desky – skutečně modrý „šanon“, kde jsou uloženy všechny podstatné informace, zápisy ze schůzek týmů, z komplexních hodnocení. Doplňuje je a opatruj je koordinátor týmu
- Výroční dopis – souhrnné hodnocení členů týmu, které v několika posledních letech žáci dostávají „k vysvědčení“. Je za něj zodpovědný opět koordinátor týmu.
poslední aktualizace 26.02.2010
|